úterý, 08 únor 2022 07:24

Absolventi se vrátili do školy, aby si popovídali, jak uplatňují znalosti ve svých podnikatelských aktivitách

Napsal(a)

Den před jednodenními pololetními prázdninami si obohatili hodinu marketingu žáci 3. ročníku oboru Informační technologie a management setkáním se svými předchůdci, kteří tento obor úspěšně zakončili v roce 2020.

Ze spolužáků se stali podnikatelé. Štěpán Novák a Michal Glaser se navzdory obtížné covidové době pustili do podnikání a založili firmu, která se zabývá aktivitami, jejíž základy se naučili v průběhu studia a když k nim přidali i znalosti ze základů podnikání, mohli začít realizovat svůj záměr. Jejich počínání mě jako jejich bývalého učitele ekonomických předmětů zaujalo a o to více mě potěšilo, když mi nabídli, že se přijdou o své zkušenosti podělit se svými nástupci.

Podnikatelské aktivity našich dvou absolventů zasahují do oblasti 3D tisku, ale zabývají se i servisem počítačů a další techniky z oblasti informačních technologií a protože jsou malou firmou, dokáží se zaměřit na zákazníky, kterým dokáží vyrobit výrobek „ušitý na míru“. Kluci mají i další plány a podnikání se jim navzdory nepříznivé době poměrně daří.

Štěpán s Michalem seznámili žáky se svým rozhodnutím věnovat se podnikání, vysvětlili přednosti i záludnosti podnikatelské činnosti a předvedli i konkrétní výrobky, které na svých 3D tiskárnách vyrobili. Zodpověděli dotazy, které padly od žáků. Řeč přišla také na to, zda po absolvování naší školy studovat vysokou školu, proč a kdy se pustit do podnikání.

Velmi příjemné setkání přineslo žákům motivaci před začátkem jejich účasti v projektu „Podnikání v praxi“, kterým oba naši absolventi v minulosti také úspěšně prošli. Jako učitele mě velmi potěšilo, že Štěpán s Michalem ve svém povídání vyzdvihli skutečnost, že to byla naše škola, která jim dala základy toho, co mohou nyní aktivně uplatňovat ve své praxi a jmenovali i konkrétní předměty a učitele. Nabídli i další spolupráci, která bude předmětem další komunikace. A za to vše jim patří poděkování.